The long expected journey - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu The long expected journey - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

The long expected journey

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Tja, en dan is het opeens zover, we gaan echt naar New Zealand. Het voelt voor mij als een wereldreis, 5 weken. Dit heb ik eigenlijk altijd al gewild sinds ik 18 was, maar toen kwam het er niet van. Ik zette niet genoeg door en m'n ouders vonden het maar helemaal niks. Ze waren denk ik bang dat ik ergens zou blijven hangen en dat was toen ook mijn bedoeling. De wereld rondreizen en dan een plek zoeken waar je je thuis voelt. En misschien is dat dan wel Nederland, maar dat weet je pas als je overal bent geweest. Waarschijnlijk moest het zo zijn, eerst een huis en kinderen, alles voor elkaar, en dan toch een soort soulmate tegenkomen, waarmee je je dromen kunt verwezenlijken.
Woensdag 22 januari vlogen we om 22.00 vanaf Amsterdam Schiphol naar Bangkok (Thijs bedankt voor het wegbrengen!) van Bangkok naar....oh nee, nu al fout, ik ben te laat begonnen met schrijven......Iig vlogen we van Amsterdam naar Dubai en dan via Bangkok en Sydney naar Christchurch. Hè hè.
Het eerste nachtje hebben we in een hostel geslapen, een 2 persoonscabine op een camping. Dat was omdat we de camper niet meteen konden ophalen. Dat hebben we de volgende morgen gedaan. Een Toyota busje met verhoogd dak. Top autootje, alleen het stuur zit aan de verkeerde kant. Ik ging natuurlijk heel stoer als een echte man achter het stuur zitten. Bij het van z'n 1 naar 2 schakelen deed ik per ongeluk het raam open en de ruitenwissers vlogen over het raam als ik de bocht omging. De eerste rotonde ging als een malle, ik kwam alleen op de verkeerde weghelft....naja, ti's hier allemaal linksrijdend, maar wel lekker weer; 25 graden. Je schakelt dus met je linkerhand en dat is echt heel raar. Ik dacht altijd van mezelf dat ik zo handig was, maar dat geldt dus niet voor m'n linkerhandcoördinatie! We zitten nu aan een bakkie achter de camper, op een doorreiscamping. Kost 35 dollars incl stroom.er was harde wind vannacht en de weersvoorspellingen zijn niet zo goed. We besluiten naar het mooie weer te reizen. Het plaatsje heet 'Little River' ongeveer 85 km van Christchurch. Gister hadden we een stop bij een prachtig view point over het dal met water, zon en wat wolken. We hebben daar een borrel gedaan. Prachtig!
De mensen zijn hier heel vriendelijk, maar dat komt natuurlijk omdat wij zo'n leuk stel zijn!

  • 28 Januari 2014 - 11:16

    Anneke:

    Ha die Bert en Lau,

    Laura wat had jij toch een wijze ouders op je achttiende! Misschien had ik een mooie Maori best kunnen waarderen als schoonzoon, maar hij had natuurlijk nooit kunnen tippen aan Bert! Toegegeven, een leuk adresje in den vreemde zou voor mij als wereldreizigster (Wieringerwaard, Schagen, Ursem....) best aantrekkelijk zijn geweest voor een lange vakantie, maar nu jij all the way to the top ga carrièretechnisch gezien kun je vast een leuk huisje kopen voor de familie als belegging. Dus geef je ogen goed de kost. Ik zal even wat criteria aangeven: graag aan water, niet te ver van de bewoonde wereld, nou doe maar gewoon in de stad, beetje romantisch ingericht en.......

    Anneke

  • 28 Januari 2014 - 14:24

    Bettie En Adriaan:

    Hee wereldreizigers! Helaas hebben wij het schiereiland Banks destijds overgeslagen, moet erg mooi zijn. Hoe was Christchurch? Nog wat te zien van de aardbeving van een paar jaar geleden? 't Is maar een durpie he? Benieuwd naar de eerste foto's (fototoestel toch niet vergeten?) Veel plezier!

  • 28 Januari 2014 - 16:41

    Jan Morsch:

    Hoi Laura,

    fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat jullie alles nu voor elkaar hebben daar. Heel veel plezier en ik zie de foto's vast vanzelf verschijnen!

    Liefs Jan

    p.s Laat Bert maar rijden!

  • 28 Januari 2014 - 21:39

    Laura:

    Dag lieverds!!
    Ongelooflijk he dat je op je 53e nog een wereldreis maakt! Nou we gunnen jullie het allemaal van harte! Het klinkt nu al helemaal fantastisch. Heerlijk man lekker met een campertje rondtoeren. Jullie redden het allemaal wel daar zie ik, kijk je wel een beetje uit met links rijden pap? Ook al ben je een handig mannetje, je bent nog niet gelijk zo'n goede linksrijder als ons taxichauffeurtje in Kenia (Jooooohhnnn!). Heerlijk om de reisverslagen te lezen, wij zitten hier met z'n 3-en (Marit, Eef en ik) aan een koppie thee met de kachel op 21...

    Nou beste mensen enjoy en keep us posted!

    Dikke kus en knuffels van Lautje

  • 28 Januari 2014 - 21:45

    Marit:

    Heeee freunden!!
    het klinkt echt geweldig, ik kan niet wachten om alle foto's en filmpjes te zien over 5 weken :)
    heel veel plezier daar & een voorzichtig pap hahah

    xx murdie

  • 29 Januari 2014 - 11:31

    Renee:

    Dag skatties, prachtig daar he! En het is nooit te laat om zo'n reis te maken. Straks wil Bert nooit meer terug. Ze hebben er vast fietsenverkopers nodig:-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12458

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: