mount John en mount Cook - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu mount John en mount Cook - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

mount John en mount Cook

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Je zal het niet geloven, maar ik was om half 7 klaar wakker. Ik keek uit het raam en inderdaad, het was een prachtige dag. Tijd voor actie! Ff goed ontbijten en dan lekker een stuk wandelen, de mount John op. We besloten rustig te beginnen, dus we deden de 'klim' van 2 uur in plaats van 1 uur en dan wel de snelle afdaling, zodat we niet 2 x hetzelfde pad zouden lopen. We liepen een heel stuk langs Lake Tekapo, wat een adembenemend mooi meer is. Het is helderblauw door het gruis van de gletsjers. Ook de omgeving was te mooi om waar te zijn. Groene bossen, besneeuwde bergen en dan dat meer daartussen. Het weer zat ook mee. We hadden veel zon en een beetje wind. Bert had de avond ervoor bedacht dat we wel voor de uitchecktijd (10.00) dat wandelingetje konden maken. Het restaurant op de berg ging echter pas om 10.00 uur open. "Maar na een uurtje wandelen heb je toch geen koffie nodig?!" Bert had duidelijk nooit een bergwandeling gemaakt. Na een korte tijd ging het shirt uit, vervolgens even een korte tussenpauze en wat was hij blij met het kopje koffie boven op de Mt John. Ik ook overigens, want ik denk niet dat er een mooier uitzicht bestaat dan vanaf dat terras.
De afdaling verliep voorspoedig en we vervolgden onze reis naar de volgende, wat hogere berg; de Mount Cook (de hoogste berg van Nieuw Zeeland; 3754 meter). Zowel Jord als Renee hadden de Mueller hut track (1680 meter) geadviseerd, dus we zitten nu in mount Cook village om morgen aan deze 4 uur durende klim te beginnen. Zin in! Bert vindt het daarentegen wel spannend. Een overnachting in de hut kan je niet een dag van te voren boeken, dat kan alleen op de dag zelf. Er werd geadviseerd om stipt om half 9 (openingstijd) de volgende ochtend bij de receptie te staan, omdat het een nogal populaire hut is. Prima, doen we dat. Na een middagdutje (ik slaap hier als een malle) lekker geBBQed en toen weer terug naar ons warme bed met een kopje thee, want het koelt hier enorm af tussen die bergen.

• 30 Januari 2014 - 10:35

Elly:

Heerlijk Lau! Xx

• 01 Februari 2014 - 00:05

Ben:

Beste Bert en Laura.

Zo te lezen hebben jullie het goed naar t zin.
    T is iets anders dan de dutch mountens,hey bert heb je al downhillbikes gezien want dat is daar een geliefde sport volgens mij, hey Laura zal voor jouw 9 februari 4 maten extra soleren met 25 or6 to 4 we nemen er eentje op jullie.....seeeeeyou

Ben en Bettie

• 03 Februari 2014 - 21:08

Renee:

Dat wordt een heftig klimmetje:-)