Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vanmorgen bij Lake Tekapo een berg beklommen, boven een lekkere bak koffie gedaan. We gingen rustig aan omhoog (2 uur) en snel naar beneden (1/2 uur). Erg mooi uitzicht over het meer, dal en bergen en toppen met sneeuw. Gister regende het de hele dag, dus reden we van Akaroa naar Lake Tekapo. Af en toe viel er een druppeltje op m'n blote voet....onze supercamper is zo lek als een mandje. Het is btw net zo'n rolstoelbus, dus ik ben blij dat er met grote letters Happy camper opstaat met telefoonummer. Gisteravond hebben we niet gegeten. Na wat chips, toast en wijn zijn we lekker op tijd naar bed gegaan (21.00). Heerlijk geslapen. We hebben beiden behoorlijk gedroomd. Ik kocht een partij motoren en 2 auto's uit voormalige Balkan landen van mevr. Pepping uit Ursem. Ze wilde 1000 euro, maar ik wilde niet meer dan 500 euro geven. Het werd 800 en zij moest huilen. Lau droomde van werk en privé door elkaar.....
Vandaag bijzonder genoten van het prachtige landschap hier. Werkelijk ongelooflijk mooi en bijna niet te geloven dat wij hier een beetje rondreizen. We gaan nu even smeren tegen de zon. Factor 50 voor Bertje van 53 en factor 30 voor Lautje van 31. Goed geregeld! Ik had boven op de berg vanmorgen zo'n gelukzalig gevoel, net als met Marit in New York bovenop het Empire State Building. Kan dan wel janken van geluk. Eigenlijk best zwaar dat reizen door N.Z. Je moet goed opletten dat je links rijdt en dan moet je ook nog bedenken hoe lang je met een onderbroek mag doen. Ik heb er 7 mee voor 5 weken = dus 42 dagen; gedeeld door 7= 6 dagen per geval. Dat wordt een keer omdraaien en een keer binnenstebuiten I guess. We zitten nu op rust naast onze 'lekke' camper beiden te schrijven. Ik voel me heel erg blij, tevreden en gelukkig dat ik dit samen met Laura Koomen beleef. Ge-wel-dig. Ik zie wel een beetje tegen morgen op. We gaan de Mount Cook beklimmen en ik verstond een stijgingspercentage van 13%, maar Laura dacht dat er 30% gezegd was. Nou ja, we gaan boven pitten en dan de volgende dag terug.

  • 30 Januari 2014 - 09:05

    Jeannette:

    Wauw Bertje en Lau, wat fantastisch om jullie belevenissen zo te volgen! Wat een prachtige avonturen en mooie momenten, geniet er maar lekker van! Hele dikke kus, ook van Harko, Jeannette

  • 30 Januari 2014 - 10:16

    Bettie En Adriaan:

    We dachten het al toen we die rugzak zagen: daar past geen pakje Dreft meer in........Maar wat een schitterend meer hè? Een kalenderplaatje! Hoop dat jullie Mueller Track met mooi weer mogen meemaken.

  • 30 Januari 2014 - 10:31

    Elly:

    Hou dat gevoel vast B! Fijn om te lezen! Have a good time, both of you! Xx

  • 30 Januari 2014 - 12:03

    Patty B:

    Geweldig dat dromendagboek! Mooi zoals je gevoel kan verwoorden Bert! Veel plezier saam

  • 31 Januari 2014 - 08:06

    Lou:

    Gaaf!!!geweldig waar jullie mee bezig zijn.maak er wat moois van,want je neemt het de rest van je leven mee.Doet me nl denken aan de good old days in fr. Ierl. Can.etc. misschien begin ik er zelf ook weer mee,zodra je moeder op stand woont,poolland verkocht is en beau een ander thuis heeft.wie weet wat de toekomst brengt.veel plezier enhou ons op de hoogte.

  • 31 Januari 2014 - 20:22

    Mam Witte:

    Mooie foto's, moeder Anneke te gast gehad. Nog geen tijd gehad om jullie verhalen te lezen ;) Morgen bij Pieterjan ga ik lezen. Liefs en groeten van Afra

  • 01 Februari 2014 - 12:44

    Mam Witte:

    Heb bij William en Anita foto's en verslagen gelezen. Prachtige foto's en geniet ervan samen. Ik ga met PJ naar Oostenrijk om daar te genieten van de meters sneeuw. Jullie indewarmte ik in de sneeuw. Liefs en groeten Moe. En Anita....

  • 03 Februari 2014 - 21:29

    Renee:

    Wat een mooie plaatjes! Prachtig, en wat een mooi weer hebben jullie! Benieuwd hoe de klim wordt.

  • 04 Februari 2014 - 08:55

    Siemen:

    Mijn god, wat een droom! Hebben jullie ook al eens geprobeerd om niet te blowen voor jullie gaan slapen?? Verder klinkt het wederom fantastisch, maar ik had dan ook niet anders verwacht. Huilen van geluk zegt u? wauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 12452

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: