De keplertrack - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu De keplertrack - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

De keplertrack

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Geslapen op een Top 10 camping in Te Anau, omdat we een kortingskaart hebben gekocht voor deze keten van campings. Ik heb een beetje onrustig geslapen, we zouden de volgende dag aan een soort beklimming beginnen; "Keplertrack". We doen de eerste 8 uurs wandeling door en over een beboste berg. Voldoende water, brood, muesli repen en fruit mee, goede schoenen en sokken, rugzak vol met o.a, een slaapzak. Wat een tocht, kon amper meer lopen op het eind. Maar wel mooi, maar veeeeel te lang voor Bertje. Een wandeling van 1 uur is mooi en op vakantie is 2 uur ook wel oké, maar 8 uur en dan ook nog omhoog en naar beneden. Het gekke is dat naar beneden voor mij zwaarder is. Dat komt op de knietjes neer en die zijn al 106 met z'n tweetjes. Ik kon deze keer niet opgeven en het ging ook wel hoor, maar eigenlijk zou je hiervoor moeten trainen. Daar geslapen in zo'n soort padvindershut. Bedje aan bedje in een slaapzaal. Keuken met gasbranders en koud water en allemaal mensen die naar dezelfde schoenwinkel gaan. Magere types uit de hele wereld, afritsbroeken en grote rugzakken. De meeste mannen hebben een baard en de vrouwen make-up loos. De heren zien er met rugzak uit alsof ze zo naar de maan kunnen vliegen en ook een beetje als van die zelfmoordenaars. Maar het zijn vriendelijke mensen, redelijk op zichzelf en vaak tussen de 20 en 35.
Ik zit nu (2 feb) alleen op de camping. Ben dezelfde route (maar nu in 6,5 uur) terug gewandeld, alleen. Laura ging verder de berg op, maar dat is ff te bar voor Bert. Ik was helemaal naar de klote. Kon na 15 minuten in het busje terug naar de parkeerplaats bijna niet meer lopen. Knieën, bovenbenen en heupen spartelden tegen elke vorm van beweging. Vanmorgen lekker gedoucht en een ontbijtje gemaakt. Eerst even naar het dorpje gewandeld en brood gehaald. Ga zo naar het punt waar Lau aankomt om ongeveer 14.00 uur. Net even geappt met Laura en Renate. Fijn! Ben stapelgek op mijn meiden.

• 09 Februari 2014 - 10:10

Elly:

Ik geniet van je verhalen Bert! Enjoy!
    Ik ga zo je dochter ophalen van het station en dan gaan we lekker toeteren in de Fortuin! Gezellig!

• 09 Februari 2014 - 14:45

Renee:

Bertje alleen in NZ....gelukkig is Te Anau nog wel een aardig dorpje toch? Jij komt fitter terug dan je ooit geweest bent:-)

Nu wachten op die maat van me, jouw meissie.

• 09 Februari 2014 - 15:02

Jan:

Prachtige reisverhalen. Leest als een feuilleton. Elke dag weer een verrassing!