Laatste dag Kepler en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Laatste dag Kepler en Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Kepler en Queenstown

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Laura:
Geen wekker gezet, uit jezelf wakker worden, ff je gezicht onder de kraan, een oud broodje kaas, beetje water en weer op pad. Weer mooi weer :-) Door dit soort dingen realiseer je je hoe weinig je eigenlijk nodig hebt en hoe je je anders onnodig volstopt met vreet- en drinkwerk. Gister stond ik me nog ouderwets te wassen met een washandje bij een wasbak met koud water. Werkt prima!
Deze laatste dag bestond voornamelijk uit afdalen. In 2 uur lopen door het bos, was ik beneden. Vanaf daar liep je langs een meer met strand en was het nog 1,5 uur naar de parkeerplaats. Ik was er vanuit gegaan dat ik daar om 14.00 aan zou komen, maar was een uur eerder. En opnieuw had Bert bedacht om me tegemoet te lopen, waardoor we onafgesproken stipt op hetzelfde tijdstip op de parkeerplaats aankwamen. Terwijl ik hem belde om te vertellen dat ik een uur eerder was aangekomen, zag ik hem aan komen rijden. Het lijkt wel telepathie. En wat weer superlief dat hij me tegemoet wilde lopen.
We hadden Te Anau inmiddels wel gezien, dus reden door naar Queenstown. Onze buurman op de camping in Queenstown blijkt ook een Hollander te zijn. Eerder hadden we gepensioneerde mensen uit Engeland gesproken, die zich afvroegen of er überhaupt nog Nederlanders in Holland waren overgebleven, want zij kwamen voortdurend Dutchies tegen. Reislustig volkje blijkbaar. Onze buurman is een vervroegd gepensioneerde alleenstaande man; Jan, die er lekker op los reist. Al snel zitten we gezellig te teuten. We gaan met z'n 3en uit eten en Jan zit er al een paar dagen, dus die weet ook nog wel wat gezellige kroegjes. We belandden in een tent met live muziek en drinken daar een paar biertjes. Het is maar goed dat de boel hier op tijd sluit, want ik kan het goed merken de volgende ochtend. Weg is weer mijn moraal over hoe weinig je eigenlijk nodig hebt. Wat verval je weer snel in oude patronen.

  • 09 Februari 2014 - 09:39

    Lou:

    , als jullie nog ff wachten komt er nog een alleenstaande man bij,genaamd Loutje.Datberg beklimmen lijkt me fantastisch.Ga zo door met het genieten van de natuur en van elkaar

  • 09 Februari 2014 - 13:55

    Virginia & Jord:

    Fantastisch om jullie verhalen te lezen! Een brok van herkenning. We zijn trots op je Laura dat je al die trekkingen goed heb doorstaan. Fijn om te horen dat jullie ook zoveel geluk hebben met het weer. Dat maakt Nieuw-Zeeland nog mooier! Zijn benieuwd of jullie ook de heli-hike hebben gedaan of gaan doen bij Fox Glacier. Is namelijk echt onvergetelijk! Veel plezier nog! Liefs uit Amsterdam!

  • 09 Februari 2014 - 14:54

    Renee:

    Goed maat! trots op je. En Bert, fijn dat jullie weer samen zijn! Veel gezelliger.
    Ennehhh, gaan jullie de beroemde en beruchte canyon swing nog doen? Hoef je niet omhoog Bert, je gaat vanzelf naar beneden, en heel rap haha. Nu al zin in het volgende verhaal. Het klinkt allemaal fantastisch!
    Liefs Renee

  • 09 Februari 2014 - 22:21

    Jan Van Der Hulst :

    Dag Laura en Bert.Hartstikke leuk dat je iets van je laat horen .Inmiddels hebben jullie al een flinke tocht gemaakt denk ik.Ik heb mijn reisverslag van Nieuw Zeeland even nagezien. Queenstoun kwam mij wel bekend voor ,maar waar ook al weer.? Wij deden het Zuidereiland met openbaar vervoer en ook in Queenstoun waren wij 1 dag en overnachting.Wij kwamen toen van Greymouth,de Franz Josef GLACIER ,WANAKA naar Queenstoun. Het was overal anders en mooi .Wanaka leek wel een paradijs Laura ,als ik het goed begrijp heb jij de stap er goed in en wel lief van Bert dat hij de camper naar je toe brengt dan kunnen jullie weer samen verder. Ik wens jullie veel mooi,s en veel plezier . Het is goed om te ervaren met hoe weinig je tevreden kan zijn ,maar ook heerlijk om te genieten van wat mogelijk is Groeten van Jan v.d.Hulst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12454

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: