Op naar de gletsjers - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Op naar de gletsjers - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Op naar de gletsjers

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Laura:
Het is bewolkt en het lijkt erop alsof het weer zich afstemt op onze planning, want wij hebben een behoorlijke rit voor de boeg naar Fox glacier. Nadat we daar (met een aantal tussenstops) eindelijk rond een uur of 20.00 aankwamen, keek Bert nogal verbaasd toen ik vol gas langs de camping reed. Ik wist dat Lake Matheson (ook wel mirror Lake genoemd) daar vlakbij moest zijn en had ook gelezen dat de beste tijd voor de waterspiegeling rond zonsop- of ondergang zou zijn. Het weer was inmiddels opgeklaard, dus het leek me een perfecte timing om even heen te gaan. Bert dacht dat ik hem in de zeik zat te nemen toen we daar uitstapten en ik er heen wilde wandelen. Waar het fotopunt was wist ik niet, maar wel dat een wandeling om het meer 1,5 uur was. Het kostte wat overredingskracht om mijn topper mee te krijgen, maar hij was me dankbaar toen we het punt bereikten, zoals je zult begrijpen uit de foto's :-) We waren er precies met zonsondergang en het licht en de weerspiegeling was perfect. Daar hebben we best even gestaan om van het uitzicht en de veranderende kleuren te genieten. De receptioniste van de camping moest speciaal voor ons en nog een verlate toerist in haar pyjama weer aan het werk om voor ons een plekje te regelen. Onze standaardvraag is wat de weersvoorspelling is voor de volgende dag. Ze antwoordt: "brilliant and that's rare". Daarom adviseert ze om de volgende dag zo vroeg mogelijk te boeken als we een tour over de gletsjers willen maken. De wekker daarom om 6.30 gezet, want dat is precies waarom we hier zijn.

  • 14 Februari 2014 - 18:25

    Renee:

    Wow, dat had je niet moeten missen nee. Prachtig! Als dit een voorbode is voor de rest van de kiekjes ....

  • 16 Februari 2014 - 21:53

    Jan Van:

    Ook hier de tweede keer.Dat is zeker een lange rit naar de gletsjers .Ik herinner mij dat onze bus een uur te laat vertrok { +- 300 km] en hoe tijdens de rit een tijdwinst wilde maken ,dat zag er niet altijd even prettig uit.Ik hoop dat reis goed verloopt en ook de brug over de rivier " Haast' waar maar 1 rijbaan is .Hoewel de reis al achter je is wens ik jullie een goede reis voor alle andere dagen Bedankt voor de verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 12448

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: