Richting Marlborough - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Richting Marlborough - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Richting Marlborough

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Geen idee wat voor dag het is en de datum ben ik ook al lang kwijt. Even aan L.P. vragen, oftewel Laura Planet. Oké, het is zondag 9 feb 18.00 uur. Eindelijk zijn we dan in de wijnstreek van het zuider eiland; "Marlborough". Het doet me denken aan sigaretten die ik al een paar weken niet meer rook. Tot overmaat van ramp zijn m'n sigaren ook op. Mooie gelegenheid om te stoppen volgens Lau. Het schijnt dat ik dat al een paar maanden terug heb gezegd: tijdens de NZ reis kan ik mooi stoppen met roken. Nou, ik vind het goed klote en niks waard, maar.....wil er eigenlijk ook wel vanaf, maar ook weer niet.
Ik loop op sandalen en bergschoenen, draag een (middel) korte legerbroek, heb een soort fitness shirt erboven en wandel de hele dag, zodat ik 's avonds bijna niet meer naar het toiletgebouw kan lopen, wat slechts 10 meter van onze camper staat. We eten appels en muesli. Na ja, het leven bestaat uit geven en nemen en ik denk en beetje meer geven. Vanmiddag na het eerste heerlijke glas wijn, pinot noir voor mij en chardonnay voor Lau, waren we het er over eens dat we hier zomaar zouden kunnen wonen. Een mooi, warm, schoon, goed georganiseerd land met lekkere wijn en good food. Maar wees niet bang vrienden, want we komen terug met een bruine harses en mooie ervaringen en verhalen. Het gaat goed zo samen reizen. Het loopt, het is gezellig en we lachen om elkaars eigenaardigheden. Ik zit meestal achter het stuur, terwijl Lau navigeert, de Lonely Planet uit haar hoofd leert en ook nog haar IPhone bedient (de verhalen typt). Een multi topper. Terwijl ik als een gek door het landschap scheur en ik een afslag dreig te missen, zegt Lau heel cool met een beetje een lage stem; "over 100 meter links schat".
Laura las net de reacties voor van onze dierbaren in Holland. Erg grappig en leuk om te horen. Ze knalt er nu weer een paar foto's en verhalen op. Ik ga een grote bak oploskoffie nemen. Als ik nu zou doorwijnen, lig ik om 7 uur te snurken.
Gister ging Lau de watertank van de camper vullen. Ze had de slang uit de auto op de kraan aangesloten achter de camper en moest de slang nog in de vul opening doen. Ik als volleerd brandweerman stond klaar om de hoofdkraan te bedienen. Ik riep: "kan ie?..." Ik hoorde "ja" en draaide hem vol open. Daarna ben ik voor het eerst uitgescholden door m'n poepie. Ze zei namelijk "NEE ..." Het begon met een L en eindigde ook met een L en er zat geen O tussen :-( Later op de dag zei ik weer iets onhandigs en noemde ze me een "slappe teut", waarop ik zei; "nou das beter dan een lul, dus we gaan vooruit!" :-)
Morgen gaan we een wijn proeverij doen. We worden van de camping opgehaald en weer gebracht. Ik heb er zin in, maar hoop op wel wat rode wijn, want het is hier nogal van de witte wijn.

  • 19 Februari 2014 - 17:29

    Patty B:

    Je schrijft zoals je bent Bert, voor mij een waar LOL (jawel met een OOO) moment :-))

  • 21 Februari 2014 - 09:46

    Renee:

    Leuk verhaal Bert! En dat roken, super goed, ff volhouden!
    De rode wijn heb je gevonden zo te zien en wat ziet dat plankje met eten er heerlijk uit!.
    Laura mooi schoon geworden door de waterslang? Hoorde je nu echt stiekem geen 'nee' haha?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 12459

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: