Een verrassende overtocht - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Een verrassende overtocht - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Een verrassende overtocht

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Na een korte ochtendwandeling vanaf onze camping, besluiten we vast richting Picton te gaan, vanwaar onze veerboot om 19.00 uur naar het Noordereiland zal vertrekken. We lopen langs een juwelier en hebben het erover om elkaar morgen een ring te geven voor Valentijnsdag. Ik pas er een, maar daar hebben ze niet eenzelfde exemplaar voor mannen van. We besluiten het daarom maar te laten en gaan op een terrasje zitten aan de haven. Twee tafels naast ons zitten een man en een vrouw. Het is hier heel normaal dat mensen je even aanspreken, vragen waar je vandaan komt en hoe lang je hier rondreist. Dat gebeurt hier dus ook en we worden bij heb aan tafel uitgenodigd. De man is nogal recht voor zijn raap en vraagt er op los, onder andere of we getrouwd zijn. Bert antwoordt; "not yet". Hij vraagt waarom niet en ik antwoord als grap dat hij me nog niet gevraagd heeft. U voelt het al aankomen (ik toen overigens nog niet). Toen we even later in de rij stonden om de boot op te rijden en ik terug naar de auto kwam lopen nadat ik een wc had opgezocht, vroeg Bert me, temidden van al die auto's, met Joe Cocker op de achtergrond, ten huwelijk! Uiteraard riep ik volmondig "ja, heel graag" en hebben we de muziek hard gezet en wat rondgezwierd, nagekeken door 100en wachtenden mensen. Hij had eigenlijk willens wachten tot Valentijnsdag, maar de ring, die hij toch stiekem gekocht had, brandde in zijn zak :-)
Dat wordt dus Laura Witte Koomen binnenkort. Wat een geweldig vooruitzicht om officieel te maken dat je heel graag de rest van je leven met elkaar wil delen. Ik heb er zin in!
De overtocht duurde 4 uur, maar daar heb ik niet zoveel van meegekregen. Daarna snel op zoek naar een camping in Wellington, want inmiddels was het al 23.30.

  • 25 Februari 2014 - 07:31

    Renee:

    Jaaaa daar is het verhaal!! Mooi man. En nog mooier dat je het niet door had;-)! Ben benieuwd naar je ring! En op naar het feest. X

  • 25 Februari 2014 - 09:18

    Jan:

    Wauw!

  • 25 Februari 2014 - 10:18

    Pieter:


    Gefeliciteerd gasten, het is jullie zeer gegund. lfs uit M'dam

  • 27 Februari 2014 - 10:00

    Marian:

    Super mooi nieuws! Veel geluk in de toekomst ;-) gr. Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 12445

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: