Thijs! - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Thijs! - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Thijs!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Turangi

Bert zijn beste maat Thijs is ook in Nieuw Zeeland om zijn zus op te zoeken die hier in Auckland woont. Deze gelegenheid kunnen we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan, dus we spreken met hem halverwege het Noordereiland af. We reden allebei 5 uur naar Turangi om vanaf daar een aantal dagen samen op te trekken. Ik heb nog 1 grote wandeling op m'n lijstje staan en Thijs wil deze graag meelopen, want hij is in topvorm. De Tongariro Alpine crossing. De mooiste ééndaagse wandeltocht van NZ en er wordt zelfs gezegd een van de mooiste ter wereld. Nu we er toch zijn.... Ik vertel Bert maar niet alle ins en out van de tocht, om te voorkomen dat hij afhaakt. Bovendien redt hij het echt wel, want hij kan meer dan hij denkt.
Dus dat boeken we eerst bij het informatiecentrum, voordat we naar weer een free camping rijden in the middle of nowhere, maar redelijk dichtbij het startpunt van de wandeling. We gaan hier lekker bbq-en en samen een borrel doen op het weerzien van Thijs en op een aanstaande bruiloft, waar Thijs maar al te graag getuige voor Bert wil zijn.
Het koelt hier 's avonds wel behoorlijk af, maar er staat hier ook een hut met een houtkachel. De mannen gaan op zoek naar het grote houtwerk en ik pluk en zoek een zootje hooi en dode takjes om de boel aan te krijgen. Uiteindelijk krijgen we de kachel aan de praat, maar staat daardoor wel de hele camping blauw. Oeps. Zo kunnen we nog een paar uur heerlijk buiten zitten.

• 25 Februari 2014 - 07:44

Renee:

En op dat verhaal moeten we nog wachten vrees ik;). Hoede vlucht vandaag. Xx

• 26 Februari 2014 - 08:09

Jan Van :

De laatste wandeling in het Noorder eiland .Gezamenlijk naar goed einde van de reis .Jan v.d.Hulst

• 26 Februari 2014 - 08:17

Jan Van :

Ik denk dat jullie nu wel weer thuis zijn en ik hoop dat jullie een goede rijs gehad hebben en nog enkele dagen de tijd hebben om te rusten . Tot ziens ,Groeten van jan en Corrie