De wandeltocht - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu De wandeltocht - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

De wandeltocht

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

De Tongariro Alpine Crossing
19,6 km door de bergen. Als ik achteraf de foto's en filmpjes zie, zeg ik; "prachtig, meesterlijk mooie en afwisselende natuur. Vulkanisch, groen, ruig, super". Maar m'n gewrichten begonnen na 6,5 uur te protesteren. Eigenlijk kon ik niet meer. Het laatste stuk was een beetje saai naar beneden met trapjes en er kwam geen eind aan. Thijs heeft een betere conditie, dus die ging het laatste uur rennen. Ik kakte in. Maar ik heb het toch weer gered, ook dankzij de opbeurende woorden van Laura en de bierdoppen in m'n broekzak, die je bij iedere stap hoorde.
Ik moet zeggen, het Noordereiland is prachtig, supermooi.
Daarna op naar Taupo, een leuke stad met veel restaurants en bars. 'S avonds met Thijs en Lau uit eten. We kregen behoorlijk aangebrande hamburgers, maar we barstten van de honger, omdat we al een uur bij de buren hadden zitten wachten, maar daar kwam geen bediening. Ik bracht hem toch terug en kreeg een betere. M'n stoere tafelgenoten hadden hen voor het grootste deel opgevreten. Thijs zei nog netjes tegen de juffrouw (jonge meid) toen ze de tafel afruimde, dat de burger een beetje te zwart was. Volgens deze dame houden de locals van verbrandde hamburgers. K*twijf. Ontslaan en zelf laten aanbranden.
Gezellige avond gehad met z'n drietjes en heerlijk gepit in de Happycamper, want happy ben ik!!!!

  • 26 Februari 2014 - 16:05

    Patty B:

    Na de zevende hemel dus nu een wandelingtje over een maanlandschap

  • 26 Februari 2014 - 16:08

    Patty B:

    Ik geniet nog steeds zo van jullie verhalen en de liefde is voelbaar tot het andere eind van deze aardkloot. Congrats mr. & mrs. Witte Koomen to be!

  • 27 Februari 2014 - 11:47

    Jeannette:

    Hee Bert en Lau,

    Wat een fantastische reis is het geworden, ik heb er door de verslagen en foto's van mee- genoten hoor, het is een prachtig verslag geworden en erg leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Maar wat een ontberingen zo hier en daar, petje af!
    Jullie zullen zo ongeveer nu wel zo'n beetje weer thuis zijn, wat een overgang zal dit zijn! Echt afkicken lijkt me en daarna weer in het normale ritme komen, sterkte er maar mee!
    Hoop jullie ook snel weer te zien, lieve groetjes, ook van Harko, Jeannette

  • 27 Februari 2014 - 11:53

    Jan:

    twee verhalen over dezelfde wandeling .Wat een ervaring om dat te doen en wat is er een inspanning en doorzettings vermogen nodig om dit te doen .Als ik er 1 op had mijn petje af voor jullie.Groetend jan en Corrie.

  • 27 Februari 2014 - 16:25

    Piet En Marianne Zwemmer:

    Wij hebben vandaag al jullie berichten gelezen.
    Wat een feest van herkenning voor ons.
    De trekkings op het Zuider eiland hebben we niet gedaan.
    Als je met de fiets rond trekt, laat je die niet zomaar achter op een parkeerterrein.
    De Tongarirocrossing hebben we in 2004 wel gedaan.
    Wij werden met een bus opgehaald vanaf de camping en naaar het startpunt gebracht en vanaf het eindpunt,de parkeerplaats, weer naar de camping gebracht.
    Een geweldige tocht.
    Ook vonden wij de afdaling een ramp met al die afstappen.
    Jullie zijn inmiddels weer thuis heb ik begrepen.
    Wel zijn we erg benieuwd naar de belevenissen van jullie in Nieuw Zeeland de laatste week.
    Die kom ik nog niet tegen op "Waar ben jij nu?"
    Kom lekker bij en geniet volop na van jullie reis.
    Groeten Piet en Marianne Zwemmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 12450

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: