Ik ga 5 weken naar Nieuw Zeeland en ik neem mee... - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Ik ga 5 weken naar Nieuw Zeeland en ik neem mee... - Reisverslag uit Ursem, Nederland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Ik ga 5 weken naar Nieuw Zeeland en ik neem mee...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Januari 2014 | Nederland, Ursem

De voorbereidingen:
Ik dacht dit keer beter voorbereid op vakantie te gaan. Ik was al op tijd begonnen met het overdragen van werk, had op de valreep nog wat behandelplan besprekingen in gepland en had ruimte in mijn agenda voor onverwachte zaken. Toch sliep ik de week voor vertrek onrustig, want steeds weer popten er dingen in mijn hoofd op wat ik niet moest vergeten. Bovendien hadden we ook nog een feestje voor te bereiden voor de zaterdag voor vertrek. Uiteindelijk kwam het er gewoon weer op neer dat ik mijn (tegenwoordig) vrije maandag heb moeten werken en mijn laptop op woensdagmiddag om half 4 dicht deed, 3 uur voordat we naar Schiphol zouden vertrekken. En toen moest ik mijn tas nog pakken.....
Bert had het beter aangepakt. Hij had zijn repetitie avond maandag afgezegd om op tijd te pakken. Hij had al gezegd dat hij daar niet zo goed in was, dus ik had al wel een hele lijst gemaakt van wat hij moest pakken. Het printen van deze lijst bleek al uitdaging nummer 1, maar toen dit gelukt was, had Bert de volgende tactiek bedacht: "als ik nou die lijst beneden laat liggen en iedere keer naar boven loop om 1 ding te halen, zodat ik dat kan afvinken". Goed plan, maar tijdrovend klusje leek me. Dat bleek uiteindelijk mee te vallen, want na een uur kwam hij naar beneden met een rugzakje met boxershort, sokken en een toilettas. Eh....denk je dat dat genoeg is voor 5 weken Nieuw Zeeland? Vervolgens hebben we de rest samen maar even gepakt en zakte Bert zijn stresslevel spontaan van 10 naar 0. Hij was er klaar voor!

  • 28 Januari 2014 - 09:22

    Jan:

    En, zijn jullie de eerste koppensnellers al tegengekomen?

    Have fun,

    Jan.

  • 28 Januari 2014 - 10:49

    Anneke:

    Ha die Lau en Bert,

    Ja dat werken op het laatste nippertje komt mij niet geheel onbekend voor..... Maar nu ik zelf als nomade leef kan ik de techniek van Bert wel waarderen. Gewoon een tandenborstel en een onderbroek, een jurk een broek en een trui. Wat heeft een mens eigenlijk nodig behalve veel liefde? Nou daar ontbreekt het jullie gelukkig niet aan!
    Het bevalt mij goed in het Ursemse. Zelfs als ik ga wandelen neem ik de TomTom op mijn telefoon mee en dat is heerlijk, alleen vandaag wilde Tom niet tegen mij praten en heb weer geen idee wat ik fout heb gedaan.... Ook dat zal bij jullie wel loslopen denk ik want Laura is naar ik weet een prima postduif!

    Ik was lichtelijk in paniek toen ik jullie kat kwijt was. Ik kende niet eens haar naam en als ik een beschrijving had moeten geven voor op een opsporingsaffiche had ik niet ver gekomen. Laura Witte gebeld voor loktechnieken en ze zei dat ie Poes heet. Dus ik roepen en schudden met het voerbakje, maar ze (of is het eigenlijk een hij?) bleef weg..... Ik zou jullie dit natuurlijk niet verteld hebben als ze weer niet spontaan voor de deur had gestaan.... Gelukkig! Oppassen en dan het eerste het beste weekend de kat al kwijtraken; dan sta je er natuurlijk niet goed op!
    Bij Afra "Boer zoekt vrouw" gekeken en ze komt vanavond bij mij eten. Dus ik vereenzaam niet hoor! Ik blijf jullie volgen......

    Liefs (schoon)mama

  • 29 Januari 2014 - 07:20

    Renee:

    Wat heerlijk om tijdens het ontbijt jullie verhaal te lezen. Straks deel twee.
    Ik zie het al helemaal voor me: Bert met een kleine knapzak, 1 broek, 1 shirt en klaar voor 5 weken NZ, ach wat heb je ook eigenlijk allemaal nodig?
    Misschien een kiwi spot verrekijker? Jullie kunnen natuurlijk niet terugkomen zonder een plaatje van dit fantastische onzichtbare beest:-)

    Geniet skatties x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12557

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: