Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

24 en 25 feb
We hebben een kaart gekregen van Auckland van de eigenaar van het hostel en hij geeft een paar dingen aan die we zouden moeten doen. Dit verloopt alleen niet zo vlekkeloos, want in plaats van naar mount Eden te lopen, komen we uit bij het museum en wanneer we net van het toilet komen na binnenkomst bij de Art Gallery, gaan ze sluiten. Dat neemt niet weg dat we lekker door de stad geslenterd hebben. Omdat het onze laatste avond in Nieuw Zeeland is, willen we afsluiten met een luxe etentje. We vinden een chique mooi restaurant, maar die blijkt een privé etentje van politici te hebben. Maar de eigenaar heeft sinds kort een nieuwe tent geopend aan de werf bij de haven en zorgt ervoor dat we daar keurig heengebracht en ontvangen worden. Deze zaak heeft een Italiaanse inslag. We beginnen met champagne, want dat hebben we nog niet eens gedronken ter eren van het aanzoek. Het eten is fantastisch evenals de bediening en de wijn(kaart). Het wordt een prachtige avond, waarbij we onze vakantie overdenken, ons realiseren dat we enorm gelukkig zijn met elkaar en stilstaan bij wat een bevoorrechte mensen we zijn dat we dit allemaal samen mogen meemaken. Ik zal jullie verklappen dat er hier en daar een traantje weggepinkt moest worden.

De laatste dag en terugreis
Aangezien mount Eden gisteren mislukt is, doen we een nieuw poging. Dit keer gaat het beter. Vanaf deze berg heb je een heel weids en mooi uitzicht over de stad en het is wat minder toeristisch dan de skytower. Daarna lopen we weer naar de werf waar we gisteren gegeten hebben om de omgeving bij daglicht te zien. En helaas moeten we ons daarna weer naar ons hostel begeven, omdat we rond 17.00 uur op het vliegveld moeten zijn. Een goed vooruitzicht is dat we de hele terugreis in een airbus A 380 van Emirates vliegen. Dit is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld en heb ik goede ervaringen mee. Dit keer waren we wel op tijd met het online inchecken en zitten we dus wel naast elkaar. En dan zit het er op.....Onze eerste gezamenlijke reis is een feit. En het is uitstekend bevallen zoals jullie hebben kunnen lezen. Het was relaxed, we hebben veel afwisselende dingen gedaan en gezien, en we hebben volop genoten van het land, maar ook van elkaar, wat bezegeld werd met een aanzoek.
We zijn een prachtige ervaring en vele herinneringen rijker (en dollars armer).

Bedankt voor al jullie reacties. Het was super om deze tijdens de vakantie te ontvangen. We keken er steeds weer naar uit om ze te lezen :)