De camper ophalen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu De camper ophalen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

De camper ophalen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Het camperverhuurbedrijf was 1,5 km van onze slaapplek, dus we zijn er wandelend heengegaan. Er waren overigens niet echt looppaden, dus we liepen langs de snelweg en moesten een aantal obstakels trotseren door over hekken te klimmen en over rotondes te rennen. Ons busje stond al klaar. Ik was eerlijk gezegd vergeten dat we alles al betaald hadden incl uitgebreide verzekering, dus dat was een behoorlijke financiële meevaller! Bovendien bleek onze verzekering wel heel veel te dekken: zo kregen we een extra solardouche, een NZ mobiele telefoon, een BBQ, een TomTom en een buitentafel met stoelen mee en hoefden we geen fax over de diesel te betalen. Top! Ik zeg goed begin. Bert had nog nooit links gereden, maar ging stoer, als een echte man betaamt, achter het stuur zitten. Zijn verhaal maakt wel duidelijk hoe dat ging. Ik hield mijn hart af en toe vast, omdat je nogal geneigd bent om heel erg links te rijden, waardoor hij regelmatig over de witte streep reed. Dat was op zich niet zo'n probleem, maar op stukken waar ik, als ik uit m'n raampje naar beneden keek een enorme afgrond zag, was dat toch best spannend. Aan vangrails doen ze hier niet zo erg. Maar na wat graaiwerk naar de versnellingspook, wat rondvliegende ruitenwissers en wat geloei van de motor (verkeerde versnelling), had hij het toch wel snel onder de knie.
We reden eerst naar Christchurch. Het kerkenplein zou een bezienswaardigheid zijn. Nou dat was het ook, maar dan dor alle steigers en ingestorte kerken en gebouwen. Christchurch is alle aardbevingen nog lang niet te boven! Het werd dan ook een bliksembezoek en al snel reden we door naar Banks Peninsula en eindigden we op een camping in het plaatsje 'Little River'. De lonely planet omschreef het als en funky place. Dat was het ook wel. Een oude hippie met dreadlocks verwelkomde ons. Er stond een enorme tipi als huiskamer met tv en banken en er was een eco-wc waar je goed moest mikken: piesen aan de voorkant en om te poepen moest je naar achter leunen. Doortrekken was er niet bij. Je zorgde ook wel dat je snel klaar was, want er hing een enorme ammoniak lucht. De camping bevond zich op een mooie plek aan een rivier en na een korte wandeling door het bos, kwam je bij de modderglijbanen. Deze waren echter buiten werking. Onder het genot van het geklap van duizenden cicaden hebben we heerlijk geBBQed onder leiding van masterchef Bert Witte. Opnieuw lagen we op tijd te tukken.

• 28 Januari 2014 - 20:33

Ome Koos!!:

Ha die Laura en Bert, krijg zelf ook weer zin om naar Nieuw Zeeland te gaan. Lekker zo'n busje maar beetje zuinig geweest? kon er geen automaat en een wc vanaf? lijkt me wel veel relaxter dan zo'n groene pot bij een hippie! Nog veel plezier

• 28 Januari 2014 - 20:59

Nora:

Het Bert en Laura,

wat fantastisch, zo'n reis door NZ!
    Wij zijn daar in 2008 ook geweest, en wat hebben wij ontzettend genoten.
    Maar dat gaan jullie zeker weten ook doen.
    Staat Milford Sound ook op jullie lijst? Dat was voor ons 1 van de hoogtepunten.
    Geniet er volop van en blijf vooral verslagen schrijven, dan kunnen wij kaaskoppen met jullie mee genieten!

Tol

• 29 Januari 2014 - 17:49

Anneke:

Hoi Bert en Lau,

Ingestorte kerken in Christchurch door een aardbeving? Als je een cynische natuur zou hebben zou je het bijna als symboliek kunnen opvatten, maar daar zijn wij, als vrolijke Katholieken, gelukkig niet van.....

Mama

• 29 Januari 2014 - 21:02

Renee:

Ja dat zal wel even anders eruit zien dan toen ik er was met Lieke. De boel stortte toen in toen wij bij de Mullerhut waren. Heftig. Maar Lau, je hebt het weer voor elkaar. Eerst Stefan die voor je het BBQ'tje aanmaakte en nu Bert:-). Lekker vlees hebben ze daar he? Benieuwd naar foto's, komen die er ook op? Die op FB belooft al veel! Wow.
    Veel plezier en Bert, lekker die ruitenwissers aanzetten hoor!

xx