Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Bert en Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

30 januari
bert: vandaag in Dunedin het mooie treinstation bezocht. We hebben in het stadje een extra slaapzak gekocht. Slaapzak is volgens mij een ander woord voor Bert. Tja, mijn hobby is slapen. Van Dunedin naar Te Anau gereden om daar 2 nachtjes te blijven.
Laura: de dag begint met regen, maar 'no worries', want we gaan toch het stadje in. Het treinstation van Dunedin schijnt het meest gefotografeerde gebouw van NZ te zijn, dus laten wij deze traditie in ere houden. Het is dan ook een heel mooi gebouw met mozaïeken vloeren en glas in lood ramen. Er is ook een kunstgalerij inpandig waar we ook even doorheen lopen. Vervolgens naar het bureau waar je de Keplertrack kan boeken. We besluiten de route anticlockwise te doen. Als Bert het profiel van de wandeling ziet, besluit hij de eerste dag mee te wandelen en dan weer terug te gaan, omdat hij sinds de Muellerhut track het bergbeklimmen heeft afgezworen. We zullen dan de eerste dag in dezelfde hut slapen, waarna ik nog 2 dagen verder loop. Er blijkt niets in de hutten aanwezig, behalve water en een fornuis, dus we kopen ook nog een slaapzak (we hebben er namelijk maar 1 mee). We komen tot de conclusie dat dit onze eerste gezamenlijke aankoop is. Hoe romantisch!
Na 2 kerkbezoeken en een bezoek aan een hamburgertent, besluiten we verder te rijden. Aanvankelijk leek het doel Queenstown, maar onderweg bedenken we dat dat niet de efficiëntste route is. We slaan daarom af naar Te Anau om daar te kamperen en een tour voor de volgende dag naar de Milford Sound te boeken, aangezien de weersvoorspellingen ons gunstig gezind zijn.

• 07 Februari 2014 - 13:17

Siemen:

@Bert, een echte slaapzak krijg je pas als je iets te lang met je benen over elkaar hebt gezeten......

• 07 Februari 2014 - 17:55

Renee:

Goed bezig toppers!

Maar het meest gefotografeerde gebouw van NZ......waar is die dan:-)?
    En Bert, de tweede dag van de Kepler is even zwaar maar daarna de hele dag relatief 'vlak' en laatste dag alleen naar beneden he. Je kan het misschien nog proberen? En anders loop je lekker door t bos terug:-). Hoe slaapt de slaapzak?:-) x