De vlucht - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Onze eerste gezamenlijke reis begon helemaal niet zo gezamenlijk. Door alle laatste voorbereidingen vergat ik dinsdag om 22.00 paraat te zitten om in te kunnen checken. Daar kwam ik om 22.30 pas achter. We hadden 4 vluchten voor de boeg in 2 verschillende toestellen. Van Amsterdam naar Dubai; 6,5 uur en van Dubai naar Christchurch via Bangkok en Sydney; 21,5 uur. Voor die eerste vlucht waren nog wel twee goede plekken te reserveren aan beide kanten van het gangpad, maar voor het langste stuk waren er überhaupt nog maar 2 plaatsen vrij in het vliegtuig en die waren niet naast elkaar. Balen! Gelukkig hebben we bij iedere vlucht wel een paar uur kunnen slapen, waardoor de totale reistijd van 30 uur toch wat korter leek. Maar het blijft een behoorlijke reis; we zijn op woensdag 22 januari om 22.00 uur vertrokken en kwamen op vrijdag 24 januari om 15.30 (plaatselijke tijd) in Christchurch aan. Zo gaan je vakantiedagen wel snel. Omdat het verhuurbedrijf van onze camper maar tot 16.00 uur open was, hebben we dus eerst maar een slaapplek in de buurt geregeld, waar we rond 19.00 aankwamen. Daar zijn we ons bed ingedoken, om daar de volgende ochtend pas om 9.00 weer uit te komen.

• 28 Januari 2014 - 11:35

Anneke:

Hoi Lau en Bert,

Misschien dat jullie, na weken op elkaars lip te hebben gezeten in zo'n campertje, nog wel eens verlangen naar afgescheidenheid zoals in dat vliegtuig, voor een poosje.....

Nou nee, daar geloof ik eigenlijk niks van, jullie zijn volgens mij prima reismaatjes....

Anneke

• 29 Januari 2014 - 07:23

Renee:

Oeps! Waarom verbaast mij dit nu niet maat:)? Wel ongezellig ja op zijn lange vlucht.
    En wat betreft die tijd--> terug haal je het allemaal weer in!