Watervallen en zeehonden - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Watervallen en zeehonden - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Watervallen en zeehonden

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vandaag 120 km naar Milford Sound gereden. Daar een boottocht gedaan door een fjord. Zeehonden en 2 pinguïns gezien. Ook de watervast waren onwijs mooi. Op de terugweg van Milford Sound naar Te Anau vroeg Laura; "hoeveel is 185 min 63?" Na veel denken kwam het goede antwoord van haarzelf, want, zo zei ze dat we onderweg over 122 km een meertje tegen zouden komen dat we niet mochten missen. Ik dacht "Huh?!" We hoeven nog maar 80 km te rijden naar Te Anau, hoe kunnen we dan pas over 122 km een meertje tegenkomen? Zo zie je maar dat een post academische mooie jonge vrouw géén garantie is voor een juiste inschatting van de nog te rijden kilometers. Kilometers ja, want mijlen hebben ze hier niet, hoewel het een Engelse kolonie is. Mooi dagje gehad, 30 graden en 's avonds koelt het pittig af. We slapen goed, vertellen 's morgens onze dromen tegen elkaar. Heerlijk leven zo met z'n tweetjes, gezellig, intiem en in harmonie. Dat vind ik toch zo'n nooi woord, harmonie, dat alles om je heen goed is en je zorgzaam en goed voor elkaar bent. En het heeft ook nog iets met een muziekgezelschap te maken, mooi toch?! Nu denk ik in ene aan het volgende wat vanmorgen gebeurde. We stopten onderweg op weer zo'n mooie plek, uitzicht over de bergen met sneeuw en groen en geweldige natuur. Echter het enige wat mij bezighield was van mijn kak afkomen. Hup naar de overkant van de weg, achter een boom in de bosjes. Ik schrok me dood. Toen ik namelijk een bruine vriend achterliet viel hij op een tak en die tak raakte m'n scrotum. Ik dacht dat het een eng beest was! Ik keek even om me heen en ging weer verder met het ritueel. Heerlijk poepen in de natuur van NZ ;-)

  • 07 Februari 2014 - 12:08

    Michiel:

    Heel fijn om op de hoogte van je kakverhalen en avonturen te blijven Bertje..

  • 07 Februari 2014 - 12:56

    Patty B:

    Wat heerlijk toch om de verhalen vanuit 2 perspectieven te lezen. Mooi om te zien dat de romance er in beide verhalen vanaf druipt (behalve kak aan je zak dan natuurlijk

  • 07 Februari 2014 - 14:00

    Siemen:

    Hoewel ik soms even moet lezen om erachter te komen wie van jullie dit schrijft, is dit verhaal tot nu toe wel het meest typerend. Tjonge jonge, wat weer een avontuur. En als je je in de betere buitenluchtkringen begeeft, komt het natuurmens spontaan in je los. Zo ook de Ursemse Bospoeper dus. En dat je dan contact met de natuur maakt, dat is zeker. Ik zit me af te vragen wat voor potentieel vreselijk gemeen beest jou, Bert, als vreemde toerist, op een zwak moment, alleen, in de bosjes, met je broek naar beneden, en al kakkend, precies op je scrotum aan zou vallen.... Ik bedoel, ik heb genoeg horrorfilms gezien, maar dit verzin ik zelfs niet! (en wat zullen jullie gelachen hebben) Gelukkig viel het dus mee.. graag blijf ik en onze medelezer op de hoogte van je poepverhalen.

  • 07 Februari 2014 - 18:02

    Renee:

    Ehhhmmmm, Bert, ik ben visueel ingesteld en eet net een pizza....lekker hoor:-)
    Ben wel blij dat je er goed vanaf bent gekomen, er zal maar een kiwi op je zak pikken...tsja, je ziet ze nooit maar die beestjes schijnen er een voorkeur voor te hebben. Pas maar op:-)

    En maat, de kilometers vliegen om je oren zo te lezen...let je wel op:-)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12557

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: