Berts mijmeringen - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Berts mijmeringen - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Berts mijmeringen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Even wat algemene feiten; Laura heeft haar neus verbrand. Ze ziet er uit als een hippie die teveel gedronken heeft. Ik heb mijn voorhoofd verbrand; burned face en boiled brains. Ik moest van Lau een schone onderbroek aan na 6 dagen. Diesel kost hier rond 1,50 dollar (=90 eurocent). Elke dag een sigaar, nog geen sigaret gerookt. Lau wil graag dat ik stop. Lau heeft zich nog niet opgemaakt hier en toch is ze veruit de mooiste vrouw van NZ. Vanmiddag heeft ze langs de weg op een parkeerplaats met fantastisch uitzicht een eitje voor me gebakken, de skat. Morgen wandelen met m'n nieuwe boots. Ik ga voor het vlakke gedeelte en Lau wandelt en klautert door naar de hemel. Volgens mij ben ik daar al. Ik denk de laatste tijd steeds vaker dat ik al in de hemel ben en dat is denk ik een goed teken. M'n oudste dochters Laura en Renate wonen samen met een voor hen beiden geweldige vent. Marit gaat super. Anneke past op de poes, de poes die poes heet. Een zwart witte poes uit een vorige relatie van Renate. Een gek beest dat steeds aan de onderkant van het raam van de achterdeur hangt. Dan wil ze naar binnen. Jacky een kantoor super spring konijn, die het liefst 3 dagen op pad gaat met poes, krijgt hopelijk ook af en toe wat overjarig spul uit de "Spar". We hebben in Dunedin een kaarsje opgestoken voor iemand die nog leeft. Dat is ook wel apart. Lau en ik hadden allebei dezelfde gedachten in die kerk. Hij brandt en hopelijk brengt het voorspoed voor degene waar we bezorgd over zijn en waar we veel van houden. Een eenvoudig, maar intelligent mens, tevreden met de kleine dingen, laks aan uiterlijk vertoon, basic, een oermens met een hart van goud, die moeite heeft met het uiten van liefde. Dat is dus iemand die je trap schildert als je op vakantie bent. Wat gun ik die man alles. Wat ben ik toch blij met de familie van Laura Koomen; Koen en Sofie, Eef, Anneke en Lou en een zootje heerlijke tantes en ooms. Tijdens deze overdenkingen komen ook mensen als Stefan (ook wel bekend als Siemen), Renee de Groot, Ralph, Vanessa en Steel, Eyo, Brendy, Mark en Anouk, Thijs en Marg en litlle Angelique van de partypeople, Steffen, de dirigent van 'de Toekomst' in me op. Ik dank de heer dat hij me vroeg om bij Barsingerhorn te komen. 1000 maal dank Steffen, je hebt me op weg geholpen om degen te vinden die ik 'onbewust' zocht. En bovendien een mooie club muzikanten er omheen. Bettie, Ada, Marja, Harco, Jeanette, Klaas, Koen, Bram, Elly, Anneke, Roy en de hele klerezooi, die eigenlijk allemaal zo snel mogelijk naar de bar willen. En Pattyboy, wat ben jij een skattie. Thanx voor je reacties!

  • 09 Februari 2014 - 10:30

    Lou:

    Heel lief van jullie en ik heb het echt wel nodig,want de rest van mijn leven slijten zonder Anneke is helemaal niks.Ik doe mijn best,maar het gaat gewoon niet.Gr je vader.

  • 09 Februari 2014 - 12:34

    Renee:

    Bert, je gedachten komen helemaal los he in zo'n weids land. Het zegt me dat je zeer gelukkig oogt en veel aan anderen denkt. Het is je meer dan gegund. Geniet lekker met zn twee en je gaat deze reis nog heel vaak 'overdenken'. kus


  • 09 Februari 2014 - 23:46

    Patty B:


  • 10 Februari 2014 - 08:03

    Annerieke:

    Lieve Bertje, ze hebbben daar ook wasserettes. Wasje erin, wasje eruit, wasje in de droger, jij even lekker internetten:)

    Fijn dat jullie het zo lekker hebben. Dikke kus!

  • 10 Februari 2014 - 19:59

    Anneke:

    Hoi Bert,

    Ook ik houd van overpeinzingen hier in dit vlakke land. Kijken naar vanwaar je komt, waar je nu staat en waarheen je wilt gaan.... Bedenken of je op de juiste dan wel de verkeerde track zit en daar consequenties aan verbinden.
    Dankbaar zijn voor lieve mensen om je heen en daar ook tijd energie en liefde in willen stoppen.....
    Ik ben ook blij met jou Bert!

    Anneke

  • 13 Februari 2014 - 08:31

    Laura Witte:

    Pap wat ben je toch een lieve skeet, wij zijn ook allemaal hartstikke blij met jou topper xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 12540

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: