Fox Glacier en Franz Joseph - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Fox Glacier en Franz Joseph - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Fox Glacier en Franz Joseph

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Bert:
Door naar Fox Glacier. Eerst mirror Lake bezocht en mooie plaatjes gemaakt. Toen met de heli naar de gletsjers. Muts op en wanten aan. Een machtige ervaring om daar door ge wandelen met een gids. Je kreeg speciale anti slip dingen onder je schoenen. Van onze groep mochten van mij 2 van de 6 Chinezen ingevroren worden. Ter plekke strafrechtelijk invriezen, zonder rechtszaak. Wat een irritante gasten. De gids riep ze steeds, maar ze luisterden niet (ze spraken geen woord Engels). Nou ja, evengoed een mooi en duur ritje (399 dollar pp).
We hebben nog geen rijtjeshuizen gezien hier en zelfs op het kerkhof liggen de mensen en een stuk van elkaar af. Beter, zoveel ruimte is heerlijk.
In het stadje Fox glacier van waaruit de heli tocht deden, spraken we een Nederlandse meid van een jaar of 28. Ze had haar vaste baan opgezegd en ging reizen en werken. Ze gaf ons wat heldere tips o.a. over doc campings. Mooi en goedkoop. Deze zijn van de staat, net als bij ons de PWN camping in Castricum bijvoorbeeld. De daad bij het woord gevoegd, op naar een doc camping, 10 km boven Franz Joseph. Hij was mooi en gelegen aan een meer met keienstrand. Geweldig, we hebben lekker op het strand gelegen. Althans, Laura op een handdoek en Bert op een stoel in de schaduw, heerlijk. Lau heeft laat eten gemaakt en na 't eten gingen we gelijk pitten.