Pancake rocks en Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Pancake rocks en Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Pancake rocks en Motueka

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Laura;
De dag begint warm en zonnig, maar al snel wordt bewolkt en frisser en aan het eind van de dag regent het zelfs. Maar dat is niet erg, want we 'moeten' vandaag veel rijden. De volgende bestemming is Abel Tasman national park en daar rijden we heen via een stop bij de Pancake rocks in Punakaiki. Je kon daar een korte wandeling maken, maar te lang stilstaan was gevaarlijk, want dan werd je aangevallen door 10tallen sandflies. Wat zijn die beesten irritant en je hebt er dagen jeuk van. De pannenkoek rotsen zijn 35 miljoen jaar geleden door zee organismen gevormd. Het zijn allemaal lagen lijsteen op elkaar, waardoor het op een stapel pannenkoeken lijkt. Over hoe het echter laagjes zijn geworden, tasten de wetenschappers in het duister.
Na deze stop nog 5 uur rijden voor de boeg. We stoppen onderweg nog even om wat te eten en komen eindelijk om 20.55 aan op een camping in Motueka, 5 minuten voordat de receptie dicht gaat. Een prima uitvalsbasis om morgen het national park te exploreren. De vrouw achter de balie vertelt ons dat het morgen weer zonnig wordt, dus dat komt goed uit! Ze laat ons nog snel een aantal wandelroutes zien die we kunnen doen. Bert roept in al zijn enthousiasme dat hij wel de 11 km wandeling wil maken......

• 13 Februari 2014 - 08:35

Laura Witte:

Hee Lautje Bep heeft vlooien dus ik snap precies wat je bedoelt met die jeuk, fucking annoying! Jullie verhalen zijn prachtig mooi om te lezen! Enjoy zusammennnnnnnn xxx

• 13 Februari 2014 - 11:17

Marja :

he Laura en Bert, geweldig die verhalen! ik geniet er van. leuk dat jullie zo ver weg af en toe aan De Toekomst denken, wij denken ook aan jullie. Gedachten die over de hele aardbol zwerven. veel plezier de komende 2 weken en pas goed op jezelf!

• 13 Februari 2014 - 14:15

Hans & Corry Karremans:

Nog een hele fijne vakantie toe gewenst van je buurtjes Hans & Corry.
    Alles OK in de gabrielstraat!!!

• 13 Februari 2014 - 21:01

Lou:

Vanmorgen gebeld door laura w,net voor ik te bldruk meten ging..Wat een geweldig nieuws(tochnog wat goeds in dit jaar),waarna mijn bldruk ook nog goed bleek te zijn,ondanks alle toestanden met je moeder.misschien heeft dit goede bericht er wel aan bijgedragen,dus ga zo door.Nog een leuk nieuwtje! Mirelva is zwanger.Eind augustus of begin september,doet er ook niet toe,als alles maar goed gaat.Oh ja,maak je geen zorgen over kadootjes,je moeder heeft 8 bananendozen,2 verhuisdozen en 2 boodschappentassen vol met presentjes.Ik heb de wijnkelderkast opgeruimd.( vond nog 3 flessen Baileys en diverse wijnen).Heel veel liefs van je vader.

• 14 Februari 2014 - 18:54

Renee:

De pancake rocks hahahah. Wat een rare dingen he. WIJ hebben daar nog een echte pannekoek tussen de rotsen gelegd...nog gezien?
    x

• 16 Februari 2014 - 22:30

Jan Van :

Deze reis hebben wij in omgekeerde richting gemaakt. Dat is best een lang eind.De Pancake Rocks is ook weer zoiets bijzonders .De natuur maakt zelf de mooiste dingen .Toen wij er waren was ket wel helder maar erg koud en een storm achtige wind met meters hogen golven .In Motueka was onze derde dag .Een heel mooi gebied met veel druivenkwekers en goede wijn . In de Abel tasman baai hebben wij een tocht gedaan met een rondvaarboot .Die had een kleine moterboot aan een sleeptouw achterzich . verschillende keren ging de boot voor anker en twee mannen in de moterboot naar het strand om back pakkers af te zetten en op te halen .Dat was allemaal van te voren geregeld ,wie daar opdie dag en uur zou zijn. Veel genoegen daar