Oude auto's - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Oude auto's - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Oude auto's

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Bert
Next day; mooi weer en rijden met de bus. We moeten 500 km en dat is hier anders dan in Ned. Er zijn stukken dat je 100 km per uur kunt rijden, maar regelmatig rij je door de bergen en heb je haarspeldbochten waar je maar met 25 doorheen kan. Gelukkig werd het niet bloedheet deze dag. Een spatje regen was zelfs wel lekker om zoveel te rijden. Nu staan we weer op een camping en er is hier een meeting van mensen met een old-timer auto. Prachtig. T-fords enzo. De hele weg hebben we gereden met de afwas nog in de gootsteen. Dat begon na 1 dagje toch aardig te ruiken. Op de camping gelijk met z'n tweetjes, als een echt campingstel de afwas gedaan. Helaas was de geur nog niet helemaal weg. Lau ging op onderzoek en al snel kwam ze erachter dat de hele voorraadkast vol lag onder een laag heerlijke balsamico-azijn. Een variatie azijn die Laura graag en veel gebruikt. Het was echter niet de bedoeling om alles onder te dompelen, dus schoonmaken maar jongens.
Ik loop al sinds de eerste dag van de vakantie met m'n spijkerbroek op m'n knieën. Hij zakt steeds af en dat komt niet omdat ik in ene 5 kilo lichter ben. Nee, ik ben op de heenweg op het derde vliegveld m'n riem vergeten; gatverpielekes. Maar nu mag ik Lau's riem lenen (en die is eigenlijk van Eef denkt ze). Ha.
Ik heb vandaag ook nog een egel gered. Die stommerd liep, als een echte nieuw Zeelander, links op de weg. Scherp zicht en in een tiende van een seconde handelen en het beestje loopt nog in de natuur.....de remsporen zijn over enkele jaren nog te zien denk ik. Lau is nu in bed bezig met het blog en als ik naar beneden kijk, heb ik nog steeds witte pootjes. Nou ja, doe m'n naam eer aan. Het lijkt trouwens wel of ik m'n bruine slippers nog aan heb, alleen nu zijn ze wit

  • 21 Februari 2014 - 09:38

    Renee:

    Held! Gelukkig kan je daar nog remmen zonder dat er gelijk een andere auto achterop rijdt. Die zijn er namelijk niet:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 12536

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: