Walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

We gaan om 11.00 met de bus naar een plek aan de haven. Daar wacht de boot. Een grote catamaran voor ongeveer 55 personen. Nou ben ik eigenlijk altijd optimistisch, maar deze trip....walvissen? Daar heb ik weinig vertrouwen in. Ook al omdat de dame die de tickets verkocht zei dat we 80% van onze zuur verdiende dollartjes terug zouden krijgen als we gèèn walvissen zouden zien. We hadden om 10 uur een pilletje genomen tegen zeeziekte. Oeps, ik werd er een beetje slaperig van. Niet normaal, ik kon zo pitten op de uit de hand gelopen speedboot.
Na ongeveer 10 minuten werd er een walvis gespot. Dat doen ze met het opvangen van de geluiden die ze maken. En jawel, daar lag hij, een sperm walvis. Net zo groot als onze boot. Je ziet alleen zijn kop boven water en dat spuiten zie en hoor je. We zijn er echt vlakbij. Zeer indrukwekkend en mooi om dit samen met Laura te mogen beleven. Dankbaar is het juiste woord. Zo'n beest is in mijn beleving echt een oerbeest, wat al duizenden jaren zo leeft. Na enkele minuten duiken ze naar beneden tot wel 1000 meter. Dan zie je die staart. Ge-wel-dig. Het werden er uiteindelijk 4! Yes, en dolfijnen. Toen weer naar de wal en hoefde ik niet meer te vechten tegen m'n slaap. Ik ging pitten als een malle en Lau zat lekker in haar boek. 'S avonds geslapen op een free camping. Lau heeft spaghetti gemaakt met salami. Zalig.

  • 22 Februari 2014 - 10:26

    Renee:

    Een sperm whale hahaha, nu denk ik toch dat het onderschrift van de foto's van het vorige verslag anders hoort te luiden. Maar hoe komt het beestje nu aan zo'n naam?
    Ik ben benieuwd naar het antwoord.

  • 23 Februari 2014 - 10:00

    Jolanda:

    Mooi he, walvissen spotten. Wij ook eens gedaan. Ik werd toen ondanks de reispilletjes wel zeeziek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 12557

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2018 - 29 December 2018

MetfamilieWittedewereldrond

22 Januari 2014 - 26 Februari 2014

Onze eerste gezamenlijke vakantie

Landen bezocht: