The lakes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu The lakes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

The lakes

Door: Laura en Bert

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Laura
Thijs vertrekt 's morgens op tijd om weer terug naar zijn zus te gaan. Wij wandelen even langs de rivier en kijken toe hoe anderen daar joekels van forellen uit vangen en roken in het oventje dat op de camping aanwezig is. Daarna gaan we naar de forellenkwekerij. Ze hebben het hier goed voor elkaar. Ze zorgen ervoor dat in elk meer waar forel huist, de stand in orde blijft terwijl men kan blijven vissen.
Er is zoveel thermal activity in Rotorua en omgeving, dat wanneer we een park in gaan, de geisers, bronnen en modderpoelen in overvloed aanwezig zijn. We bakken daartussen lekker een eitje en gaan daarna door naar the blue lake. Het is opnieuw een warme dag, dus ik neem een verfrissende duik. Om het meer is een wandeltocht, onder andere naar the green lake. Tussen de 2 meren heb je een viewpoint met uitzicht op beiden. Mooi loopje. The green lake is eigendom van de Maori's en is heilig verklaard, dus daar mag je niet heen of in. Zo gaat dat ook met sommige bergen en iedereen respecteert dat gewoon. We verblijven op een doc camping aan nog een nabijgelegen meer en moeten ons helaas al bezig gaan houden met de planning van de laatste dagen. Tja, aan alles komt een eind.

Bert
'S morgens nemen we afscheid van Thijs. Hij gaat een paar dagen langs de kust richting het zuiden van Auckland, waar zijn zus woont. Wij gaan door naar wat ze noemen het blue lake en green lake. Na een relaxte wandeling rond het blue lake, kom je op een punt waar je beide meren kunt zien. Het ene is blauw en het andere volgens mij ook, maar volgens de Lonely Planet en diverse folders is het groen. Het blauwe is toeristisch, het zogenaamde groene is privé bezit van de Maori's en daar komt niemand. We hebben ook nog een kweekvijver voor trout vissen bezocht. 1000en visjes worden uitgezet in de meren. Geslapen op doc camping en Lau heeft een heerlijk omeletten gebakken, ei, kaas, tomaat, salami, champignons. Heerlijk in een parkje op onze eigen stoeltjes gepicknickt in het Kuirau park. Ook nog geisers gezien en geroken in ditzelfde park. Diengeisers stinken naar rotte eieren en bloemkool wat gekookt is, maar nog niet opgegeten na 2 weken.....