Milford sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu Milford sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Laura Koomen - WaarBenJij.nu

Milford sound

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Het is vanaf Te Anau nog 113 km rijden naar de Milford Sound, wat maar 1 weg is, die je dus ook weer terug moet rijden. Dat is echter helemaal geen straf, want de route is overweldigend. Omringd door bergen en valleien, bossen en weilanden, rijden we in 2,5 uur naar de plek waar de boten vertrekken. We hebben expres een vroege boot gereserveerd, want rond het middaguur arriveren er altijd busladingen Chinezen. De Milford Sound is een fjord, waar we met een boot in 2,5 uur doorheen varen. Je voelt je erg nietig tussen de enorme bergen, watervallen en het water waar we op varen. Het is opnieuw adembenemend en ik voel mee een bevoorrecht mens dat ik dit samen met the love of my life mag meemaken. Ondanks het mooie weer, waait het helaas wel te hard om zo'n ansichtkaartfoto te maken, waarin de Mitre Peak weerspiegeld wordt in het water oppervlak. Onderweg zien we zeehonden en een op èèn na zeldzaamste pinguïn (kon de naam niet verstaan). Op de terugweg zijn we op een viewpoint gestopt met uitzicht over een groene, beboste vallei. Daar hebben we de tafel en stoelen buiten gezet en tijdens het nuttigen van een gebakken eitje en een kop koffie van het uitzicht genoten.
Terug in Te Anau nog even de laatste voorbereidingen getroffen voor de 3 daagse wandeltocht. Dit hield in een aluminium mok en schaaltje en een soort zak met aanmaak eten. Er staat op dat het naar pasta met beef smaakt en je hoeft er alleen kokend water bij te doen. Ik ben benieuwd! Voor de andere avondmaaltijd/lunch/ontbijt ga ik alvast pannenkoeken bakken met kaas en appel. Makkelijk mee te nemen, voedzaam en ook lekker om koud te eten.

• 07 Februari 2014 - 17:58

Renee:

Daar gaat ie dan..... succes:-)
    En Bert, hou je een pannekoek over? Kom ik ff langs.
    En mocht je ze echt niet opkunnen, dan kom je later nog langs de 'pancake rocks', daar kun je ze vast achterlaten haha